#RajaChorusQuiz 336 & 337 ஹரிஹரனும் ஷ்ரேயாவும் பின்னே சாதனாவும்

#RajaChorusQuiz 336

#RajaChorusQuiz 337

மக்கள்ஸ், இதோ வார இறுதிப் பாடல்கள் இரண்டு ஹரிஹரனைப் பொதுவான குரலாகக் கொண்டு ஒன்றில் ஷ்ரேயா கொசல் இன்னொன்றில் சாதனா சர்க்கமும் பாடிய பாடல்.

இந்த இரண்டு படங்களின் நாயகன் ஒருவரே. இவை 2000 களின் ஆரம்பத்தில் வெளியான படங்கள்.

இங்கே கொடுத்த பாடல்களில் சாதனா சர்க்கம் பாடும் பாடல் படத்தில் வேறொரு பாடல் வரிகளோடு இன்னொரு பாடகரோடு இணைந்த பாடலாக அதே இசை அமைந்திருக்கிறது.

அந்தப் பாடலைக் கொடுத்தால் புள்ளி இல்லை என்பதைக் கவனத்தில் கொள்க.

பாடல்களோடு வரும் திங்கட்கிழமை இந்திய நேரம் மதியம் 12 மணிக்கு முன்னதாக வருக.

ஓக்கே மக்கள்ஸ் இதோ போட்டி முடிவுகள்

#RajaChorusQuiz 336

பாடல்: கஜூராஹோ கனவிலோர் சிற்பம்
பாடியவர்கள்: ஹரிஹரன் & ஷ்ரேயா கோசல் குழுவினர்
படம் : ஒரு நாள் ஒரு கனவு

#RajaChorusQuiz 337

பாடல்: நிலவினிலே ஒளியெடுத்து
பாடியவர்கள்: ஹரிஹரன் & சாதனா சர்க்கம் குழுவினர்
படம் : மனசெல்லாம்

Advertisements

32 thoughts on “#RajaChorusQuiz 336 & 337 ஹரிஹரனும் ஷ்ரேயாவும் பின்னே சாதனாவும்

  1. 336 – ஒரு நாள் ஒரு கனவு படத்திலிருந்து கஜுராஹோ கனவில் ஓர் பாடல்.

    337 – மனசெல்லாம் படத்திலிருந்து நிலவினிலே ஒளியெடுத்து பாடல்.

  2. முதல் பாடல்: கஜுராஹோ கனவிலோர்
    படம்: ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    இரண்டாவது பாடல்: இளைய நதி இனிய நதி
    படம்: மனசெல்லாம்

  3. 1.கஜிராஹோ கனவிலோர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே 🙂
    2. நிலவினிலே ஒளி எடுத்து செதுக்கி வைத்த 🙂

    amas32

  4. 336 – ஒருநாள் ஒரு கனவு – கஜூராகோ கனவிலோ
    337 – மனசெல்லாம் – நிலவினிலே ஒளி எடுத்து

  5. 336
    படம்-ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    பாடல்-கஜுராஹோ கனவிலோர்..
    337
    படம்-மனசெல்லாம்
    பாடல்-நிலவினிலே ஒளியெடுத்து..

  6. கஜூராஹோ கனவிலோர் சிற்பம்=
    நிலவினிலே ஒளி எடுத்து

  7. கஜுராஹோ கனவிலோர் சிற்பம்-ஒரு நாள் ஒரு கனவு-@shafi555

  8. கஜுராஹோ கனவில்
    ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    இளைய நதி இனிய நதி
    மனசெல்லாம்

  9. 336 கஜூராஹோ சிற்பம்/ஒருநாள் ஒரு கனவு
    337 நிலவினிலே /மனசெல்லாம்

  10. 336/500 – கஜுராஹோ கனவிலோ சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே அறியாதோர் மனதிலே ரகசிய வாசல் திறக்குதே…
    ஹரிஹரன் & ஷ்ரேயா கோஷல்
    ஒரு நாள் ஒரு கனவு

    337/500 – நிலவினிலே ஒளியெடுத்து செதுக்கி வைத்த சிலை மகளே
    மின்னலைப் போல் அலை அலையாய் விழியில் ஆடும் என் உயிரே…
    ஹரிஹரன் & சாதனா சர்க்கம்
    மனசெல்லாம்

  11. 336- கஜுராஹோ கனவில் ஓர்/ஒரு நாள் ஒரு கனவு 337-நிலவினிலே ஒளியெடுத்து /மனசெல்லாம்

  12. #336/500: “கஜுராஹோ கனவில் ஒர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே” – ஹரிஹரன், ஷ்ரயா செல்லம் & கோரஸ் குரல்களில் “ஒரு நாள் ஒரு கனவு” படப்பாடல்.

    #337/500: “நிலவினிலே ஒளி எடுத்து செதுக்கி வைத்த சிலை மகளே” – ஹரிஹாரன், சாதனா சர்கம் & கோரஸ் குரல்களில் “மனசெல்லாம்” படப்பாடல்.

  13. கஜுராஹோ கனவிலோர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே – ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    நிலவினிலே ஒளி எடுத்து செதுக்கி வைத்த சிலைமகளே -மனசெல்லாம்

  14. 336 கஜ்ராவோ கனவிலோர் – ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    337 நிலவினில் ஒளி எடுத்து – மனசெல்லாம்

  15. 336. கஜுராஹோ கனவிலோர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே – ஒரு நாள் ஒரு கனவு – ஹரிஹரன், ஷ்ரேயா கோஷால், குழுவினர்
    337. நிலவினிலே ஒளி எடுத்து செதுக்கி வைத்த சிலை மகளே – மனசெல்லாம் – ஹரிஹரன், சாதனா சர்கம், குழுவினர்

    Oh! Wow! Khajuraho!! It must be the song which I listened maximum number of times. Just the word Khajuraho would span so many imagination in us. The word and the place is that seductive and attractive. May be that’s how the song first tried to attract us. Brilliant lines (especially the pallavi/anupallavi) by Pazhani Bharathi. I see two main things in the song. While the lyrics mainly talk about sex and physical attraction with some great analogies, the tune and music talk beyond those human pleasures. That’s where Maestro stands apart far and beyond.

    A song which sounds more like a western-based song, has its ‘total’ heart in Keervani raagam. No one would have heard such a beauty and soul in Keeravani raagam like this song. Hear how Maestro composes each line and how he completes every line. The pallavi anupallavi lines have almost same length, but how beautifully he extends the last line; நான் உன்னுள்ளே உன்னுள்ளே சிலையின் மொழிகளை பழகலாம். Before hearing this line, one would think for this melody there is no space for extra words when Maestro pushes in சிலையின் மொழிகளை பழகலாம் brilliantly. How this line add to the sweetness of the tune is an unconquered territory which Maestro only owns.

    When lyricist writes அறியாதோர் மனதிலே ரகசிய வாசல் திறக்குதே, it opens an unknown and new territory to newly wed/young couples beautifully. He again culminates with நான் உன்னுள்ளே உன்னுள்ளே சிலையின் மொழிகளை பழகலாம் openly, but he again only talks about sex. Musically (without lyrics) if you look at it, Maestro gives spaces for pushing in extra words in melody; சிலையின் மொழிகளை பழகலாம் brilliantly thereby giving the lyricist the freedom of expression to establish sex as the main aspect of love, Maestro’s tune there, establishes the fact that beyond sex, there is much more; one is to develop intimacy between the two which will strengthen their relationship for their whole life time.

    கஜுரஹோ கனவிலோர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே
    அறியாதோர் மனதிலே ரகசிய வாசல் திறக்குதே
    மெல்ல மெல்ல விரலில் திரன தீம்தனா
    துள்ளுகின்ற பொழுதில் இனிய கீர்த்தனா
    நான் உன்னுள்ளே உன்னுள்ளே சிலையின் மொழிகளை பழகலாம்

    When the couple are united, the first thing they would see is a different perspective of each other, both in physical and in emotional context. First up they get close-up of each other. The way they see each other normally is totally different when they each other are so close. Be it their eyes, eye-lashes, falling hair, nose, ears etc. They get a real close-up of each and every element distinctly. That’s because the angle with which they see each other will also kindle how beautiful she/he is, which they never got a chance to see each other’s beauty like this normally (during the busy day). Like a low-key photography where we see the outline of an image lit’ed by light through which we can experience another beautiful perspective of the image which otherwise is not possible for naked eye.

    Same way, their voices, their conversations, their thoughts will tend each one to think that they never had such type of talks and thoughts otherwise. This is the period they get familiar with each other. Maestro mostly strikes the above two aspects musically.

    If the gushing violin phrases in first interlude is extra-ordinary the following short solo violin burst followed by the female ‘jathi’ chorus in husky whispering tone is all so glorious and gorgeous. The guitar play throughout the song, especially in second interlude interlaced with violins is another set of glory. The interludes speak much what we talked about in the above two paragraphs. The conversations between each to get closer to each other. Every note in the interlude is a poetry (without words), we can clearly hear the (word) conversations without words and through music.

    CharaNam too mostly talks about the beauty of the female and physical attraction (charaNam lyrics is a bit underwhelming as l felt lyricist was searching for words), but musically it elevates beyond that (tune and the arrangements during charaNam), but at the same time giving space to get the lyrics stand out. It starts off in a soothing way gradually building the tempo and pitch on the way and peaking up with தீபம் போல் என்னை நீ ஏற்று and காற்றோடு காற்றாக அந்தரங்க வழி மிதக்கலாம் and suddenly bringing it down beautifully. The last line is breath-taking. I die for that line. The last two lines are higher in pitch compared to the last line in anu-pallavi (நான் உன்னுள்ளே உன்னுள்ளே சிலையின் மொழிகளை பழகலாம்) setting up a beautiful climax to the song and its contents. Yet, the visuals are disappointing that it was shot in broad-daylight with some unimaginative visual sequences, it took out the beauty of the song.

    No composer other than Raja can get to this much detail and carve his own sculpture in Khajuraho. The visuals of his sculptures will take us beyond the physical attraction and make us realize beauty in anything and everything we see. Only Maestro’s music has that power to realize such improbable values in life and beyond.

    கஜுரஹோ கனவிலோர் சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே
    அறியாதோர் மனதிலே ரகசிய வாசல் திறக்குதே
    மெல்ல மெல்ல விரலில் திரன தீம்தனா
    துள்ளுகின்ற பொழுதில் இனிய கீர்த்தனா
    நான் உன்னுள்ளே உன்னுள்ளே சிலையின் மொழிகளை பழகலாம்

    என் தேகம் முழுவதும் மின்மினி மின்மினி ஓடுதே
    மாயங்கள் செய்கிறாய் மார்பினில் சூரியன் காயுதே
    பூவினுள் பனித்துளி தூறுது தூறுது தூறுதே
    பனியோடு தேன் துளி ஊருது ஊருது ஊறுதே
    ஓ..ஓ..காமனின் வழிபாடு உடலினில் கொண்டாடு
    நானன நா நா நா நன நன நா நா நா
    தீபம் போல் என்னை நீ ஏற்று
    காற்றோடு காற்றாக அந்தரங்க வழி மிதக்கலாம்

    நீராக உன் உடல் நெளியிது வளையுது மூழ்கவா
    தண்டோடு தாமரை பூ விரல் கைகளில் ஏந்தவா
    மேலாடை நீ என மேனியில் நான் உனை சூடவா
    நீ தீண்டும் போதினில் மோகன ராட்டினம் ஆடவா
    பகலுக்கு தடை போடு இரவினை எடை போடு
    லாலல லா லா லா லலலல லா லா லா
    எங்கே நான் என்று நீ தேடு
    ஈரங்கள் காயாமல் இன்ப தாகமழை பொழியலாம்

  16. 336 – கஜுராஹோ கனவிலோ சிற்பம் கண்ணில் மிதக்குதே.. – ஹரிஹரன் & ஷ்ரேயா கோஷல் – ஒரு நாள் ஒரு கனவு
    337 – நிலவினிலே ஒளியெடுத்து செதுக்கி வைத்த… – ஹரிஹரன் & சாதனா சர்க்கம் – மனசெல்லாம்

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s