#RajaChorusQuiz 465 இசைஞானி பிறந்த நாளில்

kanapraba5#RajaChorusQuiz 465

இசைஞானி இளையராஜாவின் 72 ஆவது பிறந்த தினத்தில் நோய், நொடியின்றித் தன் இசைத் தவத்தைத் தொடர வேண்டி நம்முடைய கோரஸ் போட்டியில் பங்கெடுக்கும் அனைவர் சார்பிலும் வாழ்த்துவோமாக.

இன்று வரும் பாடல் இசைஞானி இளையராஜா, எஸ்.ஜானகி இணைந்து பாடும் ஒரு இனிய பாடல். படத்தின் எழுத்தோட்டத்தில் ராஜாவின் குரல் இருந்தால் வெற்றி நிச்சயம் என்பது தமிழ் சினிமாவின் சாத்திரம் அன்று. அப்படி வந்ததால் தானோ என்னவோ இந்தப் பாடல் வெற்றியில் முடிச்சுப் போட்டுக் கொடுத்தது.

கே.பாக்யராஜ் தன்னுடைய வாழ்நாளில் மறக்க முடியாத வெற்றிச் சித்திரம் இது.

பாடலோடு வருக.

ஓக்கே மக்கள்ஸ் இதோ போட்டி முடிவுகள்

#RajaChorusQuiz 465

பாடல்: வெளக்கு வச்ச நேரத்திலே
பாடியவர்கள் : இளையராஜா, எஸ்.ஜானகி, குழுவினர்
படம் : முந்தானை முடிச்சு

Advertisements

32 thoughts on “#RajaChorusQuiz 465 இசைஞானி பிறந்த நாளில்

  1. வெளக்குவெச்ச நேரத்திலே மாமன் வந்தான்=முந்தானை முடிச்சு.

  2. வெளக்கு வச்ச நேரத்தில – முந்தானை முடிச்சு

    இசை என்றும் வாழ்க 💐💐💐

    @Qatarseenu

  3. வெளக்கு வச்ச நேரத்திலே – முந்தானை முடிச்சு…

  4. இந்த ட்யூனைத் தான் ராஜா முதல்ல “வா வா வாத்யாரே” சிச்சுவேஷனுக்கு சொன்னாராம். பிறகு ராஜாவே கில்மா கம்மியா இருக்கு வேண்டாம்னாராம். பாக்கியராஜ் வேண்டாம் இதை எனக்கே குடுத்திருங்க, வேற சிச்சுவேஷனுக்கு பயன்படுத்திக்கிறேன்னு “டைட்டில்” பாட்டா வச்சாராம்…

  5. படம்-முந்தானை முடிச்சு
    பாடல் -விளக்கு வச்ச நேரத்தில

  6. அந்தி வரும் நேரம் படம் முந்தானை முடிச்சு

  7. வெளக்கு வச்ச நேரத்துல மாமன் வந்தான்
    மறஞ்சி நின்னு பாக்கையிலே தாகம்ன்னான்
    நான் கொடுக்க அவன் குடிக்க அந்த நேரம் தேகம் சூடு ஏற…
    எஸ்.ஜானகி & இளையராஜா
    முந்தானை முடிச்சு

  8. பாடல் வெளக்கு வச்ச நேரத்திலே மாமன் வந்தான்
    படம் முந்தானை முடிச்சு

  9. விளக்கு வெச்க நேரத்திலே – முந்தானை முடிச்சு – ராகராஜாவிற்கு பிறந்தநாள் வாழ்த்துக்கள்…

  10. “வெளக்கு வச்ச நேரத்திலே மாமன் வந்தான்..” ஜானகியம்மா, ராசா & கோரஸ் குரல்களில் “முந்தானை முடிச்சு” படப்பாடல்.

  11. இசைஞானி இளையராஜாவுக்கு பிறந்த நாள் வாழ்த்துக்கள்.

    முந்தானை முடிச்சு படத்திலிருந்து வெளக்கு வச்ச நேரத்திலே பாடல்.

    இந்தப் பாடல் பற்றிய ஒரு சுவாரசியமான பதிவு.

  12. வெளக்கு வெச்ச நேரத்திலே மாமன் வந்தான் – முந்தானை முடிச்சு

    என் உயிரினும் மேலான இசைப்பிதாவிற்கு பிறந்த நாள் வாழ்த்துக்கள்! ஆயிரம் பல்லாயிரம் பலகோடி நூறாயிரம் வருஷம் நோய் நொடியில்லாமல் வாழ்ந்து காலத்தால் அழியாத இனிமையான தெவிட்டாத ஆன்ம இசையை காலம் காலமாக அள்ளி அள்ளித்தர மனதார இறைவனை வேண்டுகிறேன்.

    What a song to celebrate Maestro’s Birthday! Just at the mention of this song, it gives goosebumps all over me. Tears flow without interruption. Wonderful way to celebrate Maestro’s birthday. I wrote one post long time back reproducing here.

    This was the first film I watched five times during the time of release that too on consecutive days. Right from Indru Poi Naalai Vaa, Antha 7 Naatkal, Darling Darling Darling, Thooral Ninnu Pocchu, Dhaavani Kanavugal, slowly I stared liking his movies. I started appreciating mainly with the help of my friends’ elder brothers. This film was so popular that I have never heard a single person disliking this movie. Racy screenplay! Since I have witnessed watching this movie multiple times in theatre, the atmosphere inside the theatre was electric. That too with full house shows, everyone including kids were jelled to the screen. Not a dull moment in the movie and KBR has completely mesmerized the audience. Nowadays we have many village based films, which is a welcome, but every film has a hint or overdose of violence which takes away the joy. Nowadays it has become a norm that if it is a village subject, there has to be violence and blood shed. But these were the village based films we used to watch with our whole family. We enjoy the story, the people, their innocence, the greenery and lot more. But there were also wide range of talks/concerns/complaints that starting from this film Bhagyaraj injected sex in his movies and that became his biggest selling point from this film. And this was the last KBR film I enjoyed thoroughly. After this, the interest in me started declining from Chinna Veedu. But still his other films are still good to watch, but not like the above films. All the songs in this film are evergreen and memorable, even today they have not diminished a bit. This is the one of the first few films where Maestro has earned some sort of title when his name appears. This time he gets ‘உங்கள் அபிமான இளையராஜா’.

    This song is so special not only as a title and sung by Raja (which was a big trend by then), but gives the hint what this movie is about. I still remember the whistles and claps when the first scene was on. Very unusual start for this romantic movie and title. ஒரு பெருசு having lunch after a half-day hard work in the sun. That big rock location was too apt. Wife telling him ‘கை கழுவுங்க’ (wash your hands) with birds chirping at the background. But when she gives a handful of meal to him, he in turn feeds her wife, just when Maestro plays a single chord of guitar and SJ sings ‘வெளக்கு வெச்ச நேரத்திலே மாமன் வந்தான்’ with the title displayed. Everyone goes hilarious at this moment. When SJ starts singing the pallavi with flute replicating her last word. When Raja sings the pallavi Maestro adds SJ laughs to flute giving the needed flavor of eroticism. Tabla giving the rhythm. The lyrics fully convey the whole theme beautifully. The cinematography for this title song is amazing. Kudos to Ashok Kumar. Very famous those days! Even I like the fonts used in the titles.

    Shehnai and flute take center stage with breathtaking visuals in the interludes. Just when santoor is playing, you can see the water gently flowing down the stream. Normally most of his songs will have a up-down wave pattern in the charanams, which gives one way of beauty. But this song is composed in another unique way. The way charanam is constructed is absolutely divine and delightful. Raja starts charaNam with ‘உச்சி வெய்யில் காயும் நேரம் ஒதட்டோரம் ஈரம் ஏறும்’ going way higher according the lyrics (உச்சி வெய்யில்). SJ sings her part, ‘பச்சை புல்லும் பாயா மாறும் பசி ஏக்கம் தானா தீரும்’. Raja gradually brings the tune down in ‘ஓர விழி பார்க்கும் பார்வை போதை ஏறுது’ and SJ’s ‘நூறு முறை சேர்ந்தபோதும் ஆசை கூடுது’. Raja finally comes down to ‘பொழுதாச்சு வெளயாட ஒரு வாடக் காத்து சூடு ஏத்தும் ‘ just in time and in level to start the pallavi again. Just like a stream adjusting itself to flow down from upper layers till it reaches the steady ground. Even when a plane is about to land, starts off from its top altitude and dips gradually (we can feel that) and gradually and when it is just very close to land opens up its wheels to finish a smooth landing. But we can feel all the way right from it starts dipping and till it puts it wheels on the ground and till it stops, but with Maestro, we will never feel anything, it will be so soft and seamless. That’s the difference between man’s creation and God’s creation. Another interesting aspect in charaNams is Raja and SJ sing every line alternatively. This definitely adds more color and contrast to the song (in the same way KBR had a penchant to change colors of fonts in titles). Maestro makes his second interlude simple, short (21 seconds) and sweet, but employing one of his biggest strengths; ‘Chorus’ which comes into play with flute. To put it simply, it will be a pleasant feeling when you hear the charaNams, you will immediately fall in love.

    On the whole, Maestro has not used many instruments in this song, I think he used limited bass portions, flute, santhoor, shehnai with tabla providing the percussion rhythm. The arrangements are simple, but yet comes with a soulful and powerful tune and singing which overshadows other areas. This is more than enough to elevate us.

    Raja’s tender voice oozing with needed emotions and SJ comign with a blinder adds to the glamor. It’s terrific singing from both of them and a perfect duet perfectly matching both their voices and singing.

    If the charaNam takes us from very high to slide all the way to ground, Maestro lift us from the ground to heaven effortlessly in matter of seconds in a beautiful counterpoint mode. A very charming and priceless song to embrace the nature and to kick-start the movie.

    Many many Happy returns of the day, dearest Maestro!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s